Start (in)formatieproces

Gepubliceerd op: 17 maart 2022 14:03

Sliedrecht, 17 maart 2022

Op donderdagochtend 17 maart zijn de lijsttrekkers van de 6 politieke partijen in Sliedrecht bij elkaar gekomen om te bespreken hoe het proces van het samenstellen van een coalitie tot stand moet komen. De lijsttrekkers hebben unaniem besloten om de heer Tycho Jansen te vragen om de functie van informateur op zich te nemen. Tycho Jansen is momenteel wethouder van de gemeente Zwijndrecht. Op woensdag 30 maart zal de nieuwe gemeenteraad hierover een besluit nemen. De informateur krijgt de opdracht om op basis van de verkiezingsuitslag kansrijke coalitie(s) in beeld te brengen. Tevens krijgt de informateur opdracht voor het opstellen van een zo veel mogelijk overeenstemmend en realiseerbaar concept (coalitie)akkoord. De eerste verkennende gesprekken zullen deze week worden gehouden.

Tycho Jansen