Maak kennis met SGP-ChirstenUnie Sliedrecht

Gepubliceerd op: 09 juli 2021 15:07

Wij zijn de SGP-ChristenUnie Sliedrecht. Onze diverse fractie bestaat uit (foto van links naar rechts): Joanne Ligthart die blij wordt van vuistdikke dossiers die zij helemaal mag uitspitten, Kees Ippel de man van de cijfers, Jan Visser die zich helemaal thuis voelt in ons baggerdorp, fractievoorzitter Cees Paas die werkzaam is als ZZP'er, Johan Oostrom die hart heeft voor de zorg, Fijke Mulder die directeur van vereniging Helpende Handen is, Ria de Mul de sociale vrouw en Arnoud Spruijt, de sportieve sociaal geograaf. Onze wethouder is Piet Vat die als ervaren schipper koers houdt.

De SGP en de ChristenUnie vormen al jaren een gezamenlijke fractie in de gemeenteraad van Sliedrecht. De basis is het politieke handelen vanuit de Bijbelse opdracht om God lief te hebben boven alles en de naasten als jezelf. Op deze wijze dienen we graag de Sliedrechtse samenleving.

Wij zijn aanwezig bij verschillenden vergaderingen van de gemeenteraad, spreken met organisaties en luisteren naar inwoners wat hen bezighoudt. We keuren voorstellen van het college goed en dienen zelf ook voorstellen aan. Zo hebben we vorig jaar het voorstel gedaan om 1 miljoen beschikbaar te stellen voor financieel kwetsbare inwoners.

Volgende week zal de fractie van de SGP-ChristenUnie het voorstel doen om het geld in te zetten om schulden over te nemen en mensen te begeleiden om uit de schulden te blijven. Daarnaast doen we het voorstel voor een project om mensen in de bijstand naar werk te begeleiden.

In Sliedrecht is men lekker recht voor zijn raap, staan we met de voeten in de bagger en is er veel bevlogenheid. Dat maakt Sliedrecht uniek. Wij zijn trots op Sliedrecht omdat het een sociaal en betrokken dorp is. Wij zijn dankbaar dat wij als fractie, met voorstellen zoals het opkopen van schulden, actief mogen bijdragen aan minder armoede en eenzaamheid in Sliedrecht.

SGP-CU