Maak kennis met de plaatsvervangend griffier/raadsadviseur

Gepubliceerd op: 08 juni 2021 15:06

Ik ben Heleen Vos-Hulleman, 62 jaar. Inmiddels woon ik bijna 20 jaar "op" de Oudendijk, een groen buurtschap in de gemeente Altena, samen met mijn echtgenoot Tim Vos. Met een tuin van 1500 m2 is tuinieren gelukkig ook een hobby en verder zijn wij dol op dieren. Op dit moment hebben we alleen een paar kippen rondlopen en de katten van de buren. Volgend jaar hopen we weer een hond(je) te krijgen. Helaas heb ik op dit moment niet zoveel tijd over voor andere hobby's zoals kunstschilderen en tekenen.

De 'spin in het web' zijn
In 2009 ben ik op de griffie van Sliedrecht begonnen als plaatsvervangend griffier/raadsadviseur. Gemeenteland was nieuw voor mij. In de jaren 70 ben ik begonnen bij een grote reisorganisatie, daarna bij een Zorgfederatie en via een uitzendbureau, in verband met de kernramp in Tsjernobyl, in 1986 terecht gekomen bij het ministerie van Welzijn en Volksgezondheid in Leidschendam. Nu 12 jaar later heb ik nog steeds veel plezier in mijn werk in Sliedrecht. Te veel om op te noemen waar dat in zit, maar als ik iets moet noemen is het wel een stuk dienstbaarheid en "spin in het web zijn" richting je raad, de griffie en andere collega's. De functie van plaatsvervanger past mij als een handschoen.

Hoe ziet mijn werkdag eruit?
Dat is eigenlijk vooraf nooit te voorspellen. Ik griffier de beeldvormende- en oordeelsvormende vergaderingen. Die zijn meestal op de dinsdag. De dagen ervoor maak ik bijvoorbeeld al de annotaties bij de agenda voor de voorzitter (wij noemen dat de "spiekbrief"). Tijdens de vergadering zorg ik er als griffier voor dat alles volgens de 'spelregels' verloopt. Samen met de collega's van de griffie zorgen we er vooral voor dat de (burger)raadsleden hun werk goed kunnen doen.

Na al die jaren heb ik ook een warm hart gekregen voor het dorp en haar inwoners. Graag sluit ik mijn werkzame leven, over een aantal jaar, in Sliedrecht af en daarna pak ik het kunstschilderen en tekenen weer op.

Heleen