Maak kennis met de griffiemedewerker

Gepubliceerd op: 20 juli 2021 15:07

Na heel veel mooie kennismakingen de afgelopen periode, is het aan mij om deze rubriek af te sluiten. Ik ben Rozanne Boer, 24 jaar en geboren en getogen in Sliedrecht. In juni 2020 ben ik uit dit mooie dorp vertrokken, om een dorp verderop in te trekken bij mijn liefde Wouter. Als rasechte Sliedrechter was die stap natuurlijk moeilijk, maar ik ben gelukkig nog (bijna) iedere dag in Sliedrecht te vinden.

Na afronding van mijn opleiding tot directiesecretaresse, werk ik sinds 2017 bij de gemeentelijke overheid. Eerst in fusiegemeente Giessenlanden en Molenwaard (Molenlanden) en sinds oktober 2019 in mijn eigen (bagger)dorp. In december 2020 kwam de unieke kans om aan de slag te gaan als griffiemedewerker. Die kans heb ik met beide handen aangrepen, niet alleen omdat ik uitdagingen graag aanga, maar vooral omdat ik de opdracht kreeg om o.a. werk te maken van raadscommunicatie.

Aan de slag bij de griffie
Het leren kennen van de raad is een belangrijke eerste stap in de raadscommunicatie. Dat hebben we gedaan met de inzet van Social Media en de rubriek 'maak kennis met'. In deze korte berichten leer je niet alleen de (burger)raadsleden kennen, maar krijg je ook een kijkje achter de schermen bij de gemeenteraad, de griffie en de commissies.

Daarnaast heeft de raad sinds 1 april een eigen website, waar ik erg trots op ben (raad.sliedrecht.nl). Alles wat je op de website leest hoort bij mijn werk. Denk hierbij aan het bekendmaken van agenda's, het organiseren van vergaderingen en de oploop naar de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Wat mijn werk nog meer zo leuk maakt?
Een klein griffie-team met een hands-on karakter, een gezonde dosis relativeringsvermogen en heel veel humor. Bij de griffie is geen dag hetzelfde. Voor iemand met veel energie is dat een heel leuke en uitdagende werkomgeving, midden in het politiek-bestuurlijke veld.

Rozanne Boer