Maak kennis met de griffiemedewerker

Gepubliceerd op: 18 juni 2021 15:06

Ik ben Maya Feddema, 64 jaar jong en sinds 1996 woonachtig in Sliedrecht. In 2001 ben ik na 17 jaar voor de provincie Utrecht gewerkt te hebben overgestapt naar de gemeente Sliedrecht. In 2002 werd door het intreden van de Wet Dualisering de griffie opgericht. In november van dat jaar ben ik van het bestuurssecretariaat overgestapt naar de griffie om samen met Ari Koenen, de eerste griffier, de griffie gestalte gegeven. De eerste paar jaar van haar bestaan was de griffie gevestigd in het Raadhuis.

In de afgelopen 19 jaar heb ik met vier griffiers samengewerkt en vijf raadswisselingen meegemaakt. In de loop van de jaren heb ik de raad zien verjongen, dat gaf een nieuwe dimensie. In 2009 werd met de komst van Arjen Overbeek (griffier) en Heleen Vos-Hulleman (plv. griffier/raadsadviseur) de griffie uitgebreid naar drie personen. In 2015 is de nieuwe griffier, Rumo van Aalst gestart en sinds vorig jaar runnen we de griffie met vier personen: Rumo van Aalst, Heleen Vos-Hulleman, Rozanne Boer en mijn persoon. Het werk op de griffie is leuk en afwisselend, een ieder heeft zijn eigen taken, maar ook taken die gezamenlijk uitgevoerd (kunnen) worden. De griffie is een leuk en sociaal team.

In 2021 ga ik mijn loopbaan bij de gemeente beƫindigen. We hebben een stekje op de Veluwe en gaan daar meer tijd doorbrengen. Een mooie en heerlijke omgeving waar we heerlijk kunnen wandelen en fietsen. Als het weer wat minder is, dan pakken we een goed boek of maken we een puzzeltje.

Maya